Sunday, September 19, 2010

RayaRayaRaya

Iiiing..dumdamdum..terbabom!
Okay-okay, itu intro sahaja..hehe..
Alkisahnya raya saya bermula pada 2 hari terakhir Ramadhan apabila semua anak-anak En. Burn dan Cik Kiah mula berkumpul memenuhi teratak banglo kami..RUMAHMANISRUMAH=D
(wahh, banglo uolls!)
Maka bermulalah kerahan tenaga bagi memeriahkan suasana hari raya, saya juga berhempas pulas mengemas rumah, merebus ketupat, memasak rendang dan ...ok, tipu sahaja. Semua itu adik-beradik saya yang buat. Saya cuma berehat atas alasan ‘alahan terhadap habuk’.hwahwa..=p
**************************************************************
Tibalah pagi Syawal yang dinantikan apabila mendengar jeritan kakak, emak serta abang saya untuk mengejutkan saya daripada tidur memandangkan impian saya untuk menunaikan’ Solat Sunat Syawal’ setelah beberapa tahun menghadapi kekangan untuk mengerjakannya.
Alhamdullilah, tahun ini saya dapat menunaikan ‘Solat Sunat Syawal’.
Syahdu sungguh bila mendengar takbir, tapi saya gembira.
=)
Seperti biasa setiap tahun, kami sekeluarga akan berbaris panjang bermula dengan along sehinggalah anak saudara yang paling kecil untuk agenda memohon ampun dan maaf daripada setiap ahli keluarga terutama En. Burn dan Cik Kiah.
(truth to be told: Masa nilah saya sedar betapa bernilainya airmata ayah dan emak, betapa pentingnya abang dan kakak dan betapa sayangnya saya pada anak-anak saudara.)

my family..complete!<3<3<3


***************************************************************

And now, it’s time for Raya-ing with friends.
CatZliciOus, babeh!

Iswara aero back owns by Pqa..she was the driver as well  was fully loaded with six of us.
at  the back: syue, me, fara and amalina
 front: pqa and jannah.
Started from 9am until 6pm, we managed to visit almost 10 houses including our teacher’s houses.
They still remember us very well..not to be surprise because we were ‘the most wanted’ (in a good way) back at school two years ago.=)
Ohoh, to pqa: please be careful while driving, dear!..we nearly hit a girl because she cannot control her bike down of the hill. Instead of helping that girl, all of my friends were too busy laughing because that incident was so funny.
;-/
Luckily, I’m still sane to ask that girl is she still okay. Thank god, nothing was happened that day since we keep giggling and teasing each other all the way.
We had so much fun to be together again, just like old days..auwhh!
 p/s:  for more pictures, please go view my fb.
*nak juga menyelit..hehe



No comments:

Post a Comment