Wednesday, February 16, 2011

15th February 2011- Gunung Datuk Waterfall

Haluu..haluu u’olls!
 Okay.  “the plan” suceed!..I LOIKEEEE!!!!!.
Apakah? Jengjengjeng...Here the story goes,  thought of a normal ‘mandi-mandi air terjun’ it turns out to be a journey a.k.a  jungle trakking to the top of  Gunung Datuk Waterfall, N.9.
Okay, the original plan was boys outing (Aiman, Danish, Syuk, Kuyuu and Tarot) which means the girls are not included in their plan. However, I managed to persuade the boys ( forcing them actually) to bring me, fyra and nabilah along. GIRL’S POWER..wuhuu..=)
p/s: Unfortunately,  nabilah and kuyuu had other thing to do, so they had to cancel. It’s okay, there’s always next time kann.
indah kan?=)

Batu-batu yang berjaya diredah.

                This very adventurous journey started at 11am something until 3.30pm. At first, kind of anxious+ nervous! But , everything went well. Alhamdullilah=). Having Tarot as the ‘jungle guide’, we arrived at the perfect port to sukasuki in one piece..hehe.
Chop,chop..melayu writing balik ok? Sebelum nak mula mendaki tu, ada satu kawasan laluan yang  berlumpur+selut+ kerbau berkubang etc..nak dijadikan cerita, saya dengan megahnya telah terjerumus didalam lumpur tersebut. Okay, boleh gelak ramai-ramai. Dipersilakan=D. Serius cuak, dengan selipar tertinggal kat dalam tu. Nasib baiklah ada Syuk untuk rescue. Yang lain?? Tolong gelak sahaja. Harap maklum.

I heart you guys<3<3<3

But it’s okay, the journey continue..sampailah puncak Gunung Datuk tu, kitaorang pon mula bermandi-manda, beriang-ria , camwhore bagai dan  melupakan segala sengketa..huhu. okay, for the firsssssssssssst time (over sangatlah tukan), saya terjun tiruk dari batu yang sangaaaat tinggi! DUA kali tau. Sebenarnya tak tinggi sangat, sebab ada batu lagi satu yang lagi tinggi. Yang tu kawan-kawan saya yang main terjun-terjun>> fyra pon dengan beraninya berjaya terjun.  Air sangat sejuk, air terjun lajuu..indahnya alam. SERONOK, NERONOK!!!!
          Truth to be told: Today’s outing is not just for fun. Seriously, I can see how these boys Aiman, Danish, Syukri and Tarot treat us girl like their sisters. Diorang yang guide masa jungle trakking, make sure that  me and fyra in a good condition, prevent us from tripping. Then, masa mandi pulak diorang yang jaga+ selamatkan masa saya buat ‘terjun tiruk’ tu. Sebab hampir-hampir nak lemas.hee..Tolong cover line masa kitaorang salin baju..even duk menyakat tak berhenti, rasa nak lempang sorang-sorang. Macam- macam lagilah,  InsyaAllah our bonding stay. Oiit, korang. Nak bagitau ni : Aku sayang korang. && aku tahu korang lagilahh sayang aku kan,kan? (baik jawab, kalau tak aku taknak kawan)
so, enjoy the pictures..<3<3<3

the rangers..<3

Aiman the casanova=p

Fyra, my side-kick<3
 
Syuk 'boyfriend' saya, Tarot handsome=)




mahu pulang. Danish the 'good' friend.
 



 

No comments:

Post a Comment