Thursday, September 30, 2010

Life is a mess..aaaaaargh!!


Hurm,  dalam sekelip mata semuanya berlaku..begitu pantas! (waah, ayat macam skrip filem pulak tau..hehe..)okok, saya serius. Banyak sangat benda yang jadi tanpa kita sedar ape motif dan hikmahnya? Terlampau baik pun salah, kalau jahat lagilah kejam. Habistu, nak buat macam mane??..TOLONGLAH!
       
Saya agak penat baru-baru ini, dengan semua yang terjadi di sekeliling saya, bila saya terasa kawan-kawan saya tak supportive, semuanya perlu diberitahu (Alhamdullilah, yang ni dah settle)..lagi satu, event yang besar  menjadi agak kucar-kacir bila orang yang in-charge sendiri tak faham apa tugas mereka. Kerjasama yang kurang dan macam-macam lagi. Tapi akhirnya saya membuat keputusan ‘lantaklah korang, jangan ganggu atmosfera dan ruang fikiran aku.’ Ignorance is my new bestfriend, absolutely.

Truth to be told:  saya nampak saja keras. Tapi kat dalam sangatlah fragile.;(..Bengkak-bengkak jugalah mata nie bila dah takde cara lain untuk melepaskan perasaan. (hehe..nasib baik ada kakak-kakak saya dan Farah yang terpaksa mendengar budak kecik nie menangis.) yang ni tak boleh cerita kat ayah, marah sangat En. Burn nanti kalau tahu anak bongsu dia ni lemah semangat. “Adik kuat, ayah!”..oowh, rindu ayah n mak.
nak senyum je.=)

           Bukan senang nak puaskan hati semua orang, dan jugak bukan semua orang puas hati dengan kita kan. Haiiish, banyak kali saya mengeluh. Keluh-kesah yang orang takkan faham, walaupun mereka cuba untuk memahami. Mungkin,  saya sendiri yang membuatkan perkara-perkara kecil menjadi besar. Tapi nak buat macam mane kalau itu yang duk hinggap untuk difikirkan kat kepala  ni. Saya dilemma untuk memilih.

Ayah kata: “teruskan, ome boleh buat. Ni untuk future ome jugak.”
Kakak saya pula kata: “ome, focus study jela. Jangan aktif sangat.”
Kawan-kawan saya kata: “ Zaynor boleh, kitaorang semua sokong. Just try and do it.”

Truth to be told: saya tak suka perubahan lagi-lagi bila tengok mreka-mereka yang bakal bekerja bersama saya..Thing to ponder,Zaynor! First impression is always wrong. I  love everything to stay just the way they are.

p/s: for my bestie, please don’t cry for a guy dear..(I know, don’t deny it. Seriously).  I love u, babeh. Dan semua yang menyokong, segunung kasih saya berikan..huhu..

No comments:

Post a Comment